Rétorika
Kód předmětu: 105XRE1 |
| Anotace | (semestr ) |
|---|---|
| Cílem výuky je osvojení a zlepšení dovedností mluveného projevu, potřebných pro úspěšnou profesionální komunikaci absolventů. Součástí výuky je nácvik komunikace odborných témat směrem k laické veřejnosti či odborníkům z jiných oborů. Budeme se zabývat také komunikací v digitálním prostoru a komunikací s nástroji AI. Uvědomíme si rozdíl mezi komunikací slovem a obrazem. Studium by jim mělo pomoci rozvinout kulturu a účinnost projevu verbálního i nonverbálního a odstranit případné psychické zábrany při veřejném vystupování tak, aby byli schopni si vybudovat příznivý osobní image. Patřičné dovednosti si studenti mohou vyzkoušet formou praktického nácviku individuálně i ve skupinách formou etud a komunikačních her. Znalosti a zkušenosti takto získané mohou využít nejenom na profesionálním poli. | |
| Obsah | |
| Studium pomáhá rozvinout kulturu verbálního projevu mluveného včetně projevu nonverbálního a odstranit případné psychické zábrany při veřejném vystupování tak, aby studenti byli schopni si vybudovat příznivý osobní image. | |
| Literatura | |
| [1] Povinná literatura [2] Boukalová, H. (2021). Psychologie komunikace. Grada Publishing. [3] Goleman, D. (2020). Emoční inteligence: Proč může být emoční inteligence důležitější než IQ. Metafora. [4] Navarro, J. (2020). Tajemství řeči těla. Grada Publishing. [5] Doporučená literatura [6] Beck, C. S. (Ed.). (2022). Communication in the 2020s: Viewing Our World Through the Eyes of Communication Scholars. Routledge. [7] Bivens, K. M. (2024). A History of Rhetoric, Sound, and Health and Healing. Routledge. [8] Chouliaraki, L. (2024). Wronged: The Weaponization of Victimhood. Polity Press. [9] Matschnigová, M. (2019). Úspěšná řeč těla: Není rozhodující, co říkáme, ale jak to říkáme. Grada Publishing. | |
| Návaznosti | |
| -- | |
| Studijní plány | |
| Předmět je zařazen do následujících studijních plánů: - studijní plán Volitelné předměty --- rekonstrukce budovy B (FF2025), skupina Volitelné předměty pro bakalářské studenty --- letní semestr (FF2025_XBL_REK_B), dop. semestr 0 ( ) | |