Propedeutikum pedagogické praxe
Kód předmětu: 123PPPR |
Anotace | (semestr ) |
---|---|
Předmět je zaměřen na přípravu studentů na vyučovací hodiny před uskutečněním pedagogické praxe. | |
Obsah | |
Základní dokumenty nutné k přípravě učitele na vyučovací hodiny ve vybraných předmětech (RVP, ŠVP, učební plán, učební osnova, tematický plán, učebnice, metodické příručky) Základní funkce a etapy vyučovacího procesu Tvorba tematického (časově tematického) plánu pro zvolený obor vzdělávání Tvorba plánu studenty pro zvolený výukový předmět Rozbory vytvořených plánů Příprava učitele na vyučovací proces (vyučovací hodiny) Vertikální a horizontální koordinace obsahu učiva Doporučený postup podrobnější písemné přípravy učitele na kombinovanou vyučovací hodinu Tvorba přípravy pro problémovou výuku Ukázky s rozborem písemné přípravy na několik po sobě jdoucích vyučovacích hodin Tvorba podrobné přípravy v písemné podobě studenty Rozbory ukázkových hodin natočených na středních technických odborných školách Shrnutí přípravy učitele na vyučovací hodiny | |
Literatura | |
[1] Povinná literatura: [2] VANĚČEK, D. a kol. (2016). Didaktika technických odborných předmětů. (Kapitola 4 str. 139–151, kap. 5. str. 152–224, kap. 6 str. 224–254). ČVUT. [3] Rámcový vzdělávací program pro jednotlivé obory odborného vzdělávání. [4] Doporučená literatura: [5] JANÍK, T., SLAVÍK, J., ČEŠKOVÁ, T. (2022) Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách. Brno: Masarykova univerzita. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. vol. 50. [6] DOBROVSKÁ, D., & VANĚČEK, D. (2020). Charismatic Teaching, Mirdec and Globecoss 2020, International Academic Conference Contemporary Discussion and Social Science Studies,Rome, 6.-8.10. 2020. [7] VANĚČEK, D. (2022) Aktuální trendy didaktiky. Praha: Sborník MÚVS ČVUT, Technické vzdělávání v ČR: k problematice oborových didaktik 2022, Editor: Svoboda, Vaněček. [8] MURAT, S., VANĚČEK, D. What Previous Research Says About Virtual Reality in Higher Education 21st European Conference on e-Learning, University of Brighton, UK, 27th & 28th October 2022. ISSN: 2048-8645 DOI: https://doi.org/10.34190/ecel.21.1.884 | |
Návaznosti | |
-- | |
Studijní plány | |
Předmět je zařazen do následujících studijních plánů: - studijní plán Učitelství stavebních předmětů pro střední školy - prezenční forma studia (NU2025), skupina Učitelství, povinné předměty - praxe (NU202504), dop. semestr 2 (Studijní plán pro prezenční formu studia od akademického roku 2025/2026 ) |