Semestrální projekt diplomové práce
Kód předmětu: 123SPDP_K |
Anotace | (semestr ) |
---|---|
Student se seznámí se zásadami tvorby diplomové práce, provede rešerši literatury a dalších zdrojů, navrhne strukturu a metodu práce. Zároveň předloží teoretickou část práce. Tyto výstupy na konci semestru prezentuje před spolužáky a obhajuje své pojetí. | |
Obsah | |
Cíle studijního předmětu: Cílem předmětu je pomoci studentovi s výběrem kvalitní literatury jako základ pro teoretickou část a její zpracování do diplomové práce. Anotace: Student se seznámí se zásadami tvorby diplomové práce, provede rešerši literatury a dalších zdrojů, navrhne strukturu a metodu práce. Zároveň předloží teoretickou část práce. Tyto výstupy na konci semestru prezentuje před spolužáky a obhajuje své pojetí. Obsah přednášek: 1. Zásady psaní diplomové práce a časté chyby (společný seminář, 2B). 2. Samostatná práce studenta pod vedením školitele diplomové práce (probíhá formou pravidelných individuálních konzultací. Zapracování a dodržování poznatků, které si student osvojil v obecné pedagogice, obecné didaktice, psychologie v edukačním procesu a dalších. 3. Prezentování diplomového projektu a tezí teoretické části diplomové práce spolužákům a pedagogům FSv, diskuze (společný seminář, 2B). | |
Literatura | |
[1] Povinná literatura: [2] GULOVÁ, L., ŠÍP, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Grada. [3] HENDL, J. (2016). Kvalitativní výzkum v pedagogice. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického [4] výzkumu. Portál. [5] Doporučená literatura: [6] KAPOUNOVÁ, J., KAPOUN, P. (2017). Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Grada. [7] OCHRANA, F. (2019). Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Karolinum Press. | |
Návaznosti | |
-- | |
Studijní plány | |
Předmět je zařazen do následujících studijních plánů: - studijní plán Učitelství stavebních předmětů pro střední školy - kombinovaná forma studia (NU2025_K), skupina Učitelství, povinné předměty - oborová didaktika (NU202502_K), dop. semestr 3 (Studijní plán pro kombinovanou formu studia od akademického roku 2025/2026 ) |