Počítačové modelování

Kód předmětu: 129YGPM
Garant předmětu: --
Zakončení předmětu: Z
Počet kreditů: 2 kred.
Rozsah výuky: 0+2

Anotace(semestr )
Cílem předmětu je představit metody a koncepty tvorby počítačových 3D modelů s využitím obecných 3D modelářů. V předmětu využijeme vlastnosti populárního 3D modelovacího programu Blender (svobodný a otevřený software pod licencí GNU GPL, který je zdarma).
Obsah 
Úvod do Blender GUI, reprezentace modelu (analytické, polygonální), základní koncepty tvorby modelu, hierarchie modelu a jeho částí, deformátory, instance, booleovské operace. Materiály, textury, metody mapování textur. Vykreslování - základní metody a nastavení.
Populárního 3D modelovací program Blender je svobodný a otevřený software pod licencí GNU GPL a je zdarma.
Literatura 
[1]  Blender web ( https://www.blender.org/ )
[2]  Blender download ( https://www.blender.org/download/ )
[3]  Knihovna modelů, materiálů... ( https://www.blenderkit.com/ )
[4]  Blender komunita ( https://blenderartists.org/ )
Návaznosti 
Tento předmět může být při kontrole studijního plánu nahrazen předmětem 129YGCI
Studijní plány 
Předmět je zařazen do následujících studijních plánů:

- studijní plán Architektura a stavitelství (BA2023), skupina Architektura a stavitelství, počítačová grafika, 2. semestr (BA20230200_1), dop. semestr 2 (tento studijní plán platí od akademického roku 2023/2024 )