Počítačové modelování
Kód předmětu: 129YGPM |
| Anotace | (semestr ) |
|---|---|
| Cílem předmětu je představit metody a koncepty tvorby počítačových 3D modelů s využitím obecných 3D modelářů. V předmětu využijeme vlastnosti populárního 3D modelovacího programu Blender (svobodný a otevřený software pod licencí GNU GPL, který je zdarma). | |
| Obsah | |
| Úvod do Blender GUI, reprezentace modelu (analytické, polygonální), základní koncepty tvorby modelu, hierarchie modelu a jeho částí, deformátory, instance, booleovské operace. Materiály, textury, metody mapování textur. Vykreslování - základní metody a nastavení. Populárního 3D modelovací program Blender je svobodný a otevřený software pod licencí GNU GPL a je zdarma. | |
| Literatura | |
| [1] Blender web ( https://www.blender.org/ ) [2] Blender download ( https://www.blender.org/download/ ) [3] Knihovna modelů, materiálů... ( https://www.blenderkit.com/ ) [4] Blender komunita ( https://blenderartists.org/ ) | |
| Návaznosti | |
| Tento předmět může být při kontrole studijního plánu nahrazen předmětem 129YGCI | |
| Studijní plány | |
| Předmět je zařazen do následujících studijních plánů: - studijní plán Architektura a stavitelství (BA2023), skupina Architektura a stavitelství, počítačová grafika, 2. semestr (BA20230200_1), dop. semestr 2 (tento studijní plán platí od akademického roku 2023/2024 ) | |