Dlouhodobý záměr Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze (FSv ČVUT) je tvořen v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací, výzkumné, vývojové, umělecké a další tvůrčí činnosti ČVUT v Praze (DZ ČVUT), s analogickým dokumentem MŠMT ČR (DZ MŠMT), vnitřními předpisy fakulty a ČVUT a dalšími dokumenty, např. výročními zprávami o činnosti fakulty za období 2002-2005.
Rozvoj fakulty je stejně jako rozvoj celého ČVUT podmíněn současným vývojem společnosti a též vývojem jejího zájmu o technické disciplíny a potřeby nových technologií. V obecném kontextu rozvoj fakulty vychází z její historie a tradice a reaguje jak na situaci v naší republice, tak na trendy ve vysokoškolském vzdělávání v Evropě a ve světě.
Fakulta stavební je jednou ze současných sedmi fakult nejstarší a největší technické univerzity v ČR. Z historického pohledu je fakulta přímým pokračovatelem první veřejné inženýrské školy střední Evropy známé pod názvem Stavovská ingenieurská škola v Praze, založené z iniciativy J.Ch.Willenberga na základě reskriptu císaře Josefa I. z 18.ledna 1707. Dnešní podoba fakulty vznikla v roce 1960 sloučením tehdejších samostatných fakult architektury a pozemního stavitelství, inženýrského stavitelství, fakulty zeměměřické a ze stavebního směru zrušené fakulty ekonomického inženýrství. V roce 1976 se z ní vyčlenila fakulta architektury.
ČVUT je technickou univerzitou, která se jak pedagogickou i výzkumnou úrovní, tak i tradicí a velikostí může srovnávat s předními technickými univerzitami v Evropě. Tomuto postavení odpovídají i role jednotlivých fakult. Předměty přednášené na FSv ČVUT pokrývají prakticky celé spektrum stavebnictví, geodézie a kartografie a v řadě případů mají interdisciplinární charakter.
Fakulta je plnohodnotnou součástí univerzity a chce i nadále své prestižní postavení zachovat. To lze dokumentovat kvalifikačním složením akademických pracovníků, úspěšností při získávání grantů na podporu výzkumných projektů, počtem publikací pracovníků fakulty i trvale narůstajícím počtem studentů doktorských studijních programů a zvyšující se úspěšností v tomto studiu.
Počtem studentů i učitelů a svými výkony FSv ČVUT patří k největším fakultám v České republice. Z této skutečnosti vyplývá, že kromě nezastupitelného postavení v hlavním městě i ve středočeském regionu se musí trvale snažit o významnou celostátní pozici v oblasti vzdělávání ve stavebních oborech i o udržení, popř. nárůst zájmu studentů i ze vzdálenějších regionů. Významným bodem byla a je samozřejmě i snaha o získávání kvalitních studentů ze zahraničí.
Hlavní priority pro období 2006-2010 jsou dány posláním univerzity jako celku
a zahrnují oblasti:
internacionalizace
kvality a úrovně akademických činností
kvality a kultury akademického života
FSv ČVUT je součástí veřejné vysoké školy, zabezpečující výuku bakalářských, magisterských i doktorských studijních programů, konkrétně podle klasifikace kmenových oborů vzdělávání: stavební inženýrství, architektura a stavitelství, geodézie a kartografie.
Poslání FSv ČVUT jakožto součásti technické univerzity lze charakterizovat následujícím způsobem:
V oblasti výzkumné, vývojové, umělecké a další tvůrčí činnosti bude FSv ČVUT podporovat zejména oblasti, kde již bylo dosaženo špičkových výsledků a vytvářet výzkumné kolektivy i v dalších perspektivních oblastech s cílem pokrytí širšího spektra vědních problémů zejména interdisciplinárních. Dále bude podporovat transfer technologií, budovat laboratoře akreditované dle norem EU, rozvíjet spolupráci s průmyslem, jinými univerzitami i s ústavy AV ČR. Zvláštní pozornost bude věnována oblasti vědeckotechnických informací, zejména s ohledem na plné propojení se světovým informačním systémem.
Mimořádný význam má internacionalizace výuky, výzkumu i další tvůrčí činnosti. V rámci ČVUT i FSv ČVUT musí reagovat na dotýkající se ustanovení Lisabonské, Sorbonnské, Bolognské, Pražské, Berlínské a Bergenské deklarace. FSv ČVUT se bude ve významné míře začleňovat do společných evropských a dalších mezinárodních projektů, bude zabezpečovat (s přihlédnutím k národním tradicím) harmonizaci a kompatibilitu studijních programů a organizování studia na FSv ČVUT se zeměmi EU, rozvíjet výuku v angličtině (eventuálně i v dalších jazycích), podporovat mobilitu studentů i učitelů, a postupně internacionalizovat tým učitelů i studentů.
Základní úkoly vyplývající z postavení a poslání fakulty, uvedených v předchozí kapitole, nelze splnit bez soustavné spolupráce s řadou dalších organizací a institucí. Prioritou v této oblasti bude spolupráce s partnerskými univerzitami a fakultami v ČR i zahraničí, součinnost s AV ČR zejména v oblasti doktorských studijních programů a vědecké, výzkumné i další tvůrčí činnosti a kooperace s profesními národními i mezinárodními organizacemi typu Českého svazu stavebních inženýrů (ČSSI), České komory autorizovaných inženýrů a techniků (ČKAIT), Českého úřadu zeměměřického a katastrálního (ČUZK) apod. Ve specifických oblastech vědy, techniky i vzdělávání bude fakulta spolupracovat rovněž s dalšími subjekty terciární sféry, zejména s významnými stavebními podniky a s hlavním městem Prahou.
Velmi důležité je rozvíjení programů v oblasti celoživotního vzdělávání. V souladu s DZ MŠMT se bude postupně zvyšovat a systematicky podporovat aktivita v oblasti rekvalifikačních kurzů, univerzity třetího věku a postgraduálních kurzů na základě objednávky průmyslových podniků, státní správy, programů Evropské unie i dalších institucí.
FSv ČVUT v rámci vysoké školy musí zejména posilovat svůj význam mezi evropskými technickými univerzitami a odpovídajícími fakultami, udržovat svoji významnou celostátní pozici v oblasti vzdělávání ve stavebnictví, geodézii a kartografii a vycházet ze svého nezastupitelného postavení v Praze a ve středočeském regionu. FSv ČVUT bude rozvíjet především magisterské studijní programy navazující na absolvování bakalářských programů i jiných univerzit a doktorské programy navazující na absolvování magisterského studia na jiné vysoké škole. Stejně jako u mezinárodní mobility studentů, kterou je třeba pro další období považovat za prioritní, bude podpora směřovat i na tuzemskou mobilitu studentů spočívající ve studiu jednoho či více semestrů na jiné vysoké škole.
Z poslání fakulty a celé vysoké školy vyplývá povinnost zabezpečení výuky, výzkumu a další tvůrčí činnosti v oblasti stavebnictví, geodézie a kartografie a souvisejících oborů. Stávající struktura fakulty a ČVUT jako celku, personální a prostorové vybavení dává základ k naplnění poslání FSv ČVUT jako rozhodující stavební fakulty v Praze a středočeském regionu. Technické a materiální vybavení fakulty se musí postupně inovovat a doplňovat o špičková zařízení umožňující rozvoj nových technologií a materiálů.
FSv ČVUT se trvale snaží o vysokou kvalitu absolventů, což dokazuje velký zájem podniků o tyto absolventy i jejich v řadě případů úspěšné působení v zahraničí. Pro trvalé udržení případně zvýšení této kvality je nutno podporovat obecnější (univerzálnější) základ studia s vysokou variabilitou a flexibilitou specializovaných studijních programů a inovativního způsobu výuky nejlépe s důrazem na samostatnou tvůrčí činnost studentů.
Pro zajišťování uvedených zásad budeme trvale podporovat rozvoj kvalifikační struktury akademických pracovníků, odborný růst zejména mladých špičkových odborníků a v maximální míře využívat možností zahraničních studijních i pracovních pobytů pro co nejširší část akademické obce.
Nárůst počtu studentů v terciární sféře (s ohledem na předpokládaný demografický vývoj) by měl být řešen pomocí diverzifikované nabídky studijních programů, a to nejen na vysokých školách. Terciární sektor by měl uspokojovat potřeby uchazečů o vzdělání, pro které splní vstupní kritéria.
I při mírném zvyšování počtu studentů by měla narůstat úroveň studia ve stávajících, zejména magisterských a doktorských studijních programech. Z toho důvodu počet studentů na FSv ČVUT bude logicky regulován. Je třeba počítat s růstem nabídky krátkých programů orientovaných na průmyslovou praxi tak, aby byly všestranně využity schopnosti uchazečů o vysokoškolská studia.
Mezi bakalářskými studijními programy a magisterskými studijními programy je nutno vytvořit pružné vazby, které by umožňovaly přestupy mezi nimi s cílem umožnit vysokoškolské studium co nejvyššímu počtu zájemců a přitom zachovat vysokou kvalitu absolventů.
O uplatnění absolventů FSv ČVUT na trhu práce bude rozhodovat především jejich konkurenceschopnost, flexibilita a snaha realizovat jejich vzdělání na vysoké úrovni.
Důležitým úkolem v této oblasti bude rychleji reagovat na rozvoj vědy a potřeby praxe při inovaci studijních programů především rozšiřováním nabídky různých magisterských případně bakalářských oborů či specializací. Je nutné vybavit absolventy dostatečně i v oblastech informačních technologií, komunikačních dovedností a jazykové disponibility, neboť tyto znalosti výrazným způsobem rozšiřují flexibilitu a možnosti uplatnění absolventů na trhu práce.
FSv ČVUT je součástí univerzity celostátního významu, a proto musí analogicky sledovat situaci na trhu práce jak v regionálním, tak v celostátním i v mezinárodním měřítku. Pro shromažďování a zpracování uvedených informací bude vhodné přehodnotit vztah k informačním a poradenským centrům. Velmi důležité bude výrazná aktivace marketingu a dalších aktivit v oblasti vnějších vztahů. To se týká i prezentace veškerých činností fakulty a školy na veřejnosti, vytváření sítí s partnerskými středními školami a řízené vyhledávání talentovaných a kvalitních zájemců o studium v oblasti technických oborů a stavebnictví zvláště.
Fakulta stavební ČVUT uskutečňuje akreditované studijní programy bakalářské, magisterské navazující na bakalářské a doktorské. Jsou uskutečňovány převážně formou studia prezenčního resp. kombinovaného. Předpokládá se v budoucnu i využívání specifické formy studia distančního.
Seznam akreditovaných studijních programů je uveden v Příloze č.2 Statutu FSv ČVUT. Akreditace těchto studijních programů je u většiny z nich platná do roku 2015.
Obsahy studijních programů vycházejí z požadavků na absolventa FSv ČVUT a to ve všech třech realizovaných stupních.
Základem všech typů studijních programů bude nadále kvalitní inženýrský základ, na kterém se rozvíjí a prohlubuje vlastní odborné zaměření studijních oborů, s cílem harmonizovat systém vzdělávání se zeměmi EU při zdůraznění modulárního způsobu výuky a revizi studijních programů z hlediska požadavků na univerzitní charakter vzdělávání na celém ČVUT.
Studijní programy spolu s metodikou výuky si kladou za cíl formovat absolventa s inženýrským myšlením schopným samostatné, týmové i manažerské tvůrčí práce. Významná bude i nadále vazba studijních programů na odborné, výzkumné a vědecké aktivity fakult a vysokoškolských ústavů, kde jsou studenti zapojováni do řešení konkrétních výukových úkolů a projektů, kde se učí aplikovat své teoretické znalosti.
Koncepce studijních programů FSv ČVUT bude respektovat zásady širšího odborného profilu v rámci základní etapy studia a užší specializaci oborovou ve druhé etapě studia i v rámci celoživotního vzdělávání.
Studentům bude umožněno studium (část studia) uskutečnit v programech realizovaných v angličtině nebo jiném světovém jazyku (v závislosti na možnostech fakulty), s možností kombinovat studium u nás a na jiné univerzitě v zahraničí.
Stavba studijních programů musí dále umožňovat rozvoj dalších vlastností absolventa:
Fakulta průběžně bude připravovat a rozšiřovat nabídku nových bakalářských, magisterských i doktorských programů resp. oborů. V rámci programu Architektura a stavitelství bude připraven doktorský program se dvěma obory. Je připravován nový program, bakalářský a magisterský z oblasti bezpečnostního a rizikového inženýrství.
Na fakultě jsou po technické i personální stránce vytvořeny přijatelné podmínky pro studium tělesně postižených posluchačů. O technické obory však mezi uchazeči o studium není prakticky až na výjimky zájem.
Pro zlepšení studijních podmínek je nutno zejména:
Problematika celoživotního vzdělávání na FSv ČVUT dosud nebyla široce rozvíjena, soustřeďovala se zejména na odborné a rekvalifikační kurzy. Celoživotní vzdělávání je nyní zařazeno mezi priority školy a fakulty a odtud plyne i nezbytnost jeho koncepčního dotvoření ve spolupráci s profesními organizacemi.
Celkově bude pozornost zaměřena zejména na:
Hlavními formami informačních zdrojů se stávají elektronické informace uchovávané v centrálních databázích, dostupných s omezeními danými přístupovými právy každému členu akademické obce i široké veřejnosti.
Pro veškerou činnost FSv ČVUT má zásadní význam:
FSv využívá většinu komponentů jednotného integrovaného vnitřního informačního systému (v rámci ČVUT) a rozvíjí speciální komponenty, např. pro tvorbu rozvrhu, evidenci praxí apod.
Integrální součástí vnitřního informačního systému je i programové vybavení zabezpečující celoškolské knihovnické služby.
Stávající informační infrastruktura FSv ČVUT v zásadě postačuje současným potřebám provozu fakulty, avšak vzhledem k její nehomogenitě a komplikovanosti nepostačuje pro další rozvoj. V rámci školy i fakulty je používán často nekompatibilní hardware, software a zejména nekompatibilní datové struktury a databázové systémy. Bude třeba provést znovu revizi stávajícího stavu, vytvoření koncepce a postupnou realizací dosáhnout špičkové úrovně pro práci akademických pracovníků a studentů.
Program integrace informačních a komunikačních technologií do vzdělávání bude rozvíjen jako nedílná součást pedagogických programů i programů rozvoje vědy, výzkumu a mezinárodní spolupráce na celém ČVUT. Úkoly integrace ICT do vzdělávání budou orientovány zejména tak, aby i absolventi FSv ČVUT byli plně schopni obstát v konkurenčním prostředí společného trhu práce EU.
Aktivita v oblasti ICT bude sledována jako součást personálního rozvoje akademických pracovníků a fakulta bude podporovat růst kvalifikace pracovníků v této oblasti organizací odborných kurzů i zabezpečováním potřebného programového vybavení. Do přípravy výukových materiálů budou zapojováni studenti doktorských i magisterských programů.
FSv ČVUT v souladu s DZ ČVUT míní aktivním způsobem naplňovat smysl výzkumné univerzity a považuje vědu, výzkum, vývoj a další tvůrčí činnost včetně řešení praktických úkolů, vedle činnosti pedagogické, za své další neoddělitelné poslání.
Hlavní úsilí bude zaměřeno na zvyšování kvality a účinnosti výzkumu a tvůrčí činnosti a zvyšování kvalifikace a motivace tvůrčích vědecko-pedagogických pracovníků. Toto úsilí bude směřovat do několika okruhů:
Mezi infrastrukturu VaV je nutno řadit i vytváření informačního přehledu o VaV činnosti na škole a to jak v rámci fakulty a školy, tak navenek - tj. prezentace výsledků VaV činnosti. V dalším období se počítá s tradičním zapojením do celoškolských seminářů Workshop (včetně prezentace výsledků výzkumných záměrů a centra CIDEAS), zvýšením publikační aktivity např. v Acta Polytechnica, v neposlední řadě též přepracováním a zkvalitněním www stránek FSv.
Mezi nejvýznamnější atributy školy patří personální a kvalifikační složení jejího učitelského sboru.
Z hlediska kvalifikační skladby došlo na FSv ČVUT k mírnému nárůstu počtu profesorů a docentů. Věková struktura na celém ČVUT i na stavební fakultě stále není příznivá, neboť např. převážná většina profesorů je v kategoriích nad 55 let. Vývoj za poslední dva roky nasvědčuje spíše pozitivnímu trendu.
Pro podporu kvalifikačního růstu mladších pracovníků a jejich setrvání na škole byla v rámci celého ČVUT přijata vhodná kritéria pro habilitační a jmenovací. Do budoucna je nutno pokračovat v souladu s DZ MŠMT ve využívání všech možností podpory mladých špičkových pracovníků počínaje postdoktorandskými granty, maximální podporou stáží v zahraničí až po výraznou diferenciaci v odměňování. Přednostně je třeba zlepšovat podmínky pro vědeckou práci mladých pracovníků, jejich kvalifikační růst, mzdové ohodnocení a pomoc při řešení ubytování těchto pracovníků. Významné je i využívání podpory rozvojových programů MŠMT pro dokončení přípravy na habilitace a jmenovací řízení.
V souladu s DZ MŠMT bude zvýšen podíl doktorandů na výuce i výzkumné aktivitě školy a v maximální možné míře budou využíváni pracovníci AV ČR, praxe i hostující profesoři ze zahraničí.
FSv ČVUT bude v maximální možné míře podporovat odborný a kvalifikační růst všech akademických pracovníků i ostatních odborných pracovníků. V případě mladých pracovníků bude podporovat jejich vzdělávání v oblasti jazykových znalostí, pedagogického vzdělání a komunikačních schopností. Odborný růst je a nadále bude zajišťován zejména účastí všech pracovníků na řešení konkrétních vědeckých, výzkumných a dalších tvůrčích úkolů.
Významnou složku pedagogické kvalifikace bude tvořit uplatňování informačních technologií v pedagogickém procesu. FSv ČVUT bude proto podporovat tvorbu moderních učebních pomůcek a využívání informačních technologií ve výuce zejména v kombinovaných formách studia.
Mimořádný důraz bude kladen na mobilitu akademických pracovníků. Ideální by bylo, aby každý akademický pracovník strávil nejméně 1 semestr na jiné vysoké škole nebo výzkumném pracovišti pokud možno v zahraničí.
Strategie hodnocení kvality vzdělávání i vědecké, výzkumné, umělecké a další tvůrčí činnosti je uvedena ve Statutu FSv ČVUT v článku 15. Základní hodnocení všech složek činnosti fakulty se provádí každoročně a jeho výsledky se zveřejňují jako součást výroční zprávy.
Cílem v této oblasti záměru je, aby se hodnocení vzdělávací činnosti stalo trvalou součástí řídicího procesu fakulty. Součástí hodnocení vzdělávací činnosti jsou ankety studentů pořádané v každém akademickém roce. Závažné připomínky studentů ke kvalitě vzdělávacího procesu mají prověřovat vedoucí pracovníci všech stupňů osobní kontrolou pedagogického procesu. Od roku 2003 je studentské hodnocení zavedeno v elektronické podobě jako integrální součást informačního systému ČVUT a snahou je, aby bylo využíváno studenty FSv ČVUT. Kvalita doktorských studijních programů bude trvale sledována a řízena oborovými radami těchto programů.
Hodnocení vědecké, výzkumné, umělecké a další tvůrčí činnosti se provádí každoročně na základě kvantifikovaných parametrů používaných v rámci rozpočtových pravidel pro alokaci příspěvku za tuto oblast činnosti.
Vědecká rada FSv bude průběžně hodnotit kvalifikační vývoj akademických pracovníků, a to zejména úroveň habilitačních a profesorských řízení a rozvoj doktorských studijních programů.
Předpokládá se, že na základě pokynu rektora ČVUT bude periodicky prováděno souborné hodnocení kvality řídicího procesu ČVUT, uskutečňovaných studijních programů i programů vědecké, výzkumné, umělecké a další tvůrčí činnosti podle standardní metodiky:
Internacionalizace vzdělávání se stala prioritní záležitostí pro většinu vysokoškolských institucí ve světě. Je zcela zřejmé, že univerzity a jejich fakulty by stěží byly schopny plnit své základní funkce, tj. vzdělávat studenty a provádět výzkum bez trvalého dialogu s partnery doma i v zahraničí. Tento dialog umožňuje obohacovat a rychleji rozvíjet vzdělávací a výzkumnou činnost a navíc poskytuje užitečné kritérium pro měření vlastních sil, vlastních slabých a silných stránek.
FSv ČVUT se rovněž již dlouhodobě zapojuje do budování vlastní sítě dvoustranné spolupráce s vybranými vysokoškolskými institucemi po celém světě a rovněž tak do vznikajících programů mezinárodní spolupráce v oblasti vzdělávání s cílem podpořit výměnu informací, studentů a učitelů.
Účast v programu SOCRATES/ERASMUS umožňuje uskutečňovat vůbec největší počet výměnných studijních pobytů a krátkodobých učitelských mobilit v dosavadní praxi a FSv ČVUT ji využívá v poměrně uspokojivém počtu. Je však v zájmu fakulty neustále rozšiřovat počty vyjíždějících i přijímaných zahraničních studentů, zejména v rámci doktorského studia.
V oblasti dvoustranných dohod o spolupráci je třeba se soustředit především na uzavírání dohod s prestižními partnery a dále na pravidelné sledování a hodnocení této spolupráce. Podepsané dlouhodobé rámcové dohody využívat k plnění konkrétních krátkodobých aktivit (mobilita studentů a učitelů, výzkumná spolupráce, společné akce apod.).
FSv ČVUT je prostřednictvím svých funkcionářů i řadových učitelů a vědeckých pracovníků zastoupeno v řadě mezinárodních nevládních institucí, jako např. Asociace evropských stavebních fakult (AECEF). Aktivní účastí v nich (a dalších desítkách profesních institucí) lze pomoci přenosu nejlepších evropských a světových poznatků do prostředí školy a v jejím zájmu je implementovat do všech jejích aktivit. Jejich prostřednictvím rovněž hledat další cesty k rozšiřování mobilit studentů i pracovníků školy.
K dalšímu rozvoji mezinárodních aktivit a jeho příznivému vlivu na prostředí školy a jeho aktivity ať již do oblasti vzdělávání, tak i do všech ostatních činností je nutné:
Stávající organizace a řízení fakulty vychází z tradic fakulty a vysoké školy, respektuje zákon č.111/1998 Sb. a současnou situaci v řízení vysokých škol a jejich součástí.
Struktura FSv ČVUT bude postupně doplňována podle potřeby o další útvary - nové katedry a výzkumná pracoviště.
V dosavadní praxi se osvědčila úprava řídících struktur fakulty spočívající v tom, že všechny zásadní koncepční otázky jsou řešeny v kolegiu děkana za účasti proděkanů a tajemníka fakulty. Jako výkonný orgán slouží grémium děkana, v němž jsou kromě členů kolegia zastoupeni vedoucí kateder fakulty.
Jako konkrétní formu výše uvedených aktivit bude fakulta:
Při rozpisu základní dotace na provoz i dotace na nespecifikovaný výzkum na katedry a střediska bude fakulta uplatňovat a respektovat kritéria použitá k rozdělování v rámci ČVUT.
FSv ČVUT bude klást stále vyšší důraz na finanční, materiální i personální zabezpečení vědeckých a výzkumných činností, jejichž financování vidí v:
V oblasti investičního rozvoje bude FSv ČVUT pokračovat především v rekonstrukcích a modernizacích s cílem dosáhnout optimálního využívání používaných prostor a snížit jejich energetickou a provozní náročnost. Konkrétní akce budou specifikovány v příslušných aktualizacích DZ FSv.
FSv ČVUT směřuje úsilí na materiální rozvoj ve všech oblastech, výzkumné, vzdělávací a provozní činnosti, v rámci svých finančních možností, které ale v současné době fakultě plně neumožňují materiální vybavení na vysoké technické a technologické úrovni.
Přístrojové, technické, materiální a informační vybavení pracovišť včetně laboratoří a učeben považuje FSv ČVUT za svoji prioritu a snahou fakulty bude zabezpečit tuto oblast na co nejvyšší úrovni pro potřeby výukových a výzkumných činností.
K finančnímu zabezpečení těchto aktivit bude FSv ČVUT užívat investičních prostředků z fondů FRIM, dotací, darů a prostředků z vědecko-výzkumných projektů, výzkumných záměrů, rozvojových projektů MŠMT, FRVŠ apod.
Pro studenty FSv ČVUT se předpokládá využívání celoškolských zařízení pro ubytování a stravování, které jsou organizačně zajišťovány v současné době SÚZ ČVUT.
Pro výuku a ke školicí činnosti jsou fakultou využívána střediska Počátky a Mariánská, případně se velmi vážně uvažuje o využití objektu v Telči. Pokud fakulta získá zrekonstruovanou historickou budovu v Telči, bude třeba řešit zejména otázku ubytovacích kapacit pro studenty a učitele. Jako jedno z řešení se nabízí případná vlastní investiční akce výstavby ubytovacího zařízení. Další rozšiřování vlastních objektů pro školicí či rekreační akce se zatím nepředpokládá. Podmínky provozu budou zlepšovány a zajišťovány cestou běžné údržby (cca 2 milionů Kč ročně) a dalších rekonstrukcí.
Podporovat a rozvíjet opatření pro vyrovnání příležitostí studovat na FSv ČVUT. Pro budoucí uchazeče o studium pořádat i nadále každoročně přípravné kurzy z matematiky a z fyziky (prezenční) a distanční kurz z matematiky, kterými prochází ročně kolem 500 posluchačů.
Ve zvýšené míře využívat možnosti dané Stipendijním řádem FSv ČVUT v poskytování zejména účelových stipendií v případě tíživé sociální situace studenta. Do systému cílených podpor zahrnout i nadace a nadační fondy specificky zaměřené na vzdělávací oblasti, jako Nadání J., M. a Zd.Hlávkových, Nadace 17.listopadu, Nadace ČVUT J.Hanzla, Nadace prof.Faltuse apod.
Aktualizace dlouhodobého záměru FSv ČVUT bude prováděna v souladu se zákonem č.111/1998 Sb. v platném znění v návaznosti na aktualizace DZ ČVUT resp. DZ MŠMT.
Dlouhodobý záměr FSv ČVUT byl projednán ve Vědecké radě FSv ČVUT dne 8.června 2006 a schválen Akademickým senátem FSv ČVUT dne 4.října 2006.
předkládá: Josef Jettmar, proděkan pro rozvoj