Rekonstrukce budovy B
Obecné informace
- Nachystána zadávací dokumentace v režimu D&B pod dohledem zástupců z AK CÍSAŘ, ČEŠKA, SMUTNÝ s.r.o. nyní nově PORTOS, advokátní kancelář s.r.o.
- Původní projekt od konsorcia firem je BASIC Design, na kterém je postupně vše „postaveno“, jde o PD s vydaným stavebním povolením (stavební povolení uděleno P6).
- Financování zajištěno: zdroje MŠMT, ČVUT, SFŽP, další (vlastní) zdroje
- Během léta 2024 se upravovala zadávací dokumentace a upravil se i investiční záměr pro MŠMT, především termínově.
- Právníci finálně upravili znění smlouvy – změna bankovních záruk, sladění některých postupů při jednacím řízení s uveřejněním (JŘSU), určení vah pro výběrová kritéria:
- Kritéria pro výběr zhotovitele při pevně stanovené ceně za realizaci jsou stanovena a jako jediná se v rámci JŘSU nemohou měnit, o všem ostatním lze jednat – není však nikde zaručeno, že návrhy předložené na jednáních budou investorem akceptovány. Kritéria pro výběr jsou:
- Náklady údržby technického zařízení budovy a obměny technického zařízení budovy po dobu 30 let
- Celková energie dodaná do budovy z energetických soustav mimo systémovou hranici budovy
- Úroveň celkové kvality budovy závazně nabídnutá formou certifikátu SBToolCZ
- Reálně je domluveno, že letní semestr doučíme plnohodnotně v budově B, zkouškové období je otázkou, spíš již v náhradních prostorech, zkoušení i v odpoledních hodinách
- Ukončil se nájem všem nájemcům – především v budově D, něco v B a A v suterénu, prostory jsou nyní postupně upravovány pro další využití
- Proběhne další setkání se zástupci kateder
- V rámci STPS budou stanoveny termíny přistavení kontejnerů mna odpad, bude ohlášeno skrz zástupce kateder a sekretariáty – do té doby vše objemné likvidují katedry odnosem do nádoby pro tříděný odpad, běžný úklid nezajišťuje
- Probíhají jednání na rektorátu o možnosti využití prostor v MOTOLE a prostor v budově Eváň, se SÚZ pak možnost využití prostor v Masarykově koleji – možná některá výuka, akademické restaurace, skladů pod Studentským domem.
Předpokládaný harmonogram
Časový harmonogram akce (skutečný/ předpokládaný) | Termín zahájení | Termín ukončení |
Vyhotovení projektové dokumentace pro stavební povolení | 2018 | 2022 |
Vydáno pravomocné stavební povolení | - | 12/2022 |
Vyhotovení projektové dokumentace pro provádění stavby | 1.5.2025 | 31.7.2025 |
Zadávací řízení na zhotovitele stavební části akce | 1.12.2024 | 30.5.2025 |
Podpis smlouvy o dílo na zhotovení stavby | 31.5.2025 | 30.6.2025 |
Realizace stavby – od převzetí staveniště do jejího ukončení dnem, kdy byl sepsán protokol o předání a převzetí stavby, a to bez vad a nedodělků bránících v užívání. | 1.7.2025 | 1.5.2027 |
Kolaudační řízení | 1.5.2027 | 1.6.2027 |
Úkoly na katedry sídlící na B
V rámci kateder provést zjištění o stavu věcí, počtů a jejich potřebě – hledisko:
- Potřebuji k výuce v semestru – nelze bez
- Potřebuji výjimečně v jednom ze semestrů
- Nemusím 2 roky mít
- Lze vyhodit (odepsat a likvidovat dle §)
- Definovat specifické potřeby katedry – laboratoře, sbírky, jiné pomůcky
- Připravit seznam knihoven a fondů
- Zahájit třídění a úklid skladů a kanceláří – odpisy, výhoz, kontejnery (STPS)
- Provést šetření o stavu nábytku a způsobu pořízení jeho počtu
- V jakém stavu použitelnosti jsou sestavy pro inventarizace – bude provedena fyzická
Úkoly na katedry sídlící mimo B
V rámci kateder provést zjištění o stavu uvolnitelného prostoru podle hlediska:
- Můžeme sestěhovat lidi
- Můžeme vyklidit a uvolnit prostor
- Umíme poskytnout učebnu, zasedačku
- Umíme se dohodnout s katedrou z B o spoluužívání a sestěhování (nelze dělat živelně, musí to jít přes vedení, resp. v rámci naší pracovní skupiny a dohodu ve vedení)
- Zahájit třídění a úklid skladů a kanceláří – odpisy, výhoz, kontejnery (STPS)
Dislokace kateder a fungování během stavby
- V současné době se dokončují základní stavební úpravy v budově D pro dočasné umístění kateder z budovy B, prioritně se obsazují volné místnosti a prostory po nájemcích.
- Děkanát již nyní finálně rozmístěn, dokončuje se návrh umístění kateder, se kterým budou katedry seznámeny.
- S dislokací jsou spojeny i probíhající práce na posílení slaboproudu a v některých místnostech i silnoproudu. Dokončuje se výměna podlahových krytina a výmalba místností.
- Běží příprava prostor pro dočasné PC učebny.
Ukázkové dokumenty
Studie možné realizace
Ukázka realizace
Proděkan pro výstavbu -
Ing. Adam Vokurka, Ph.D.
Realizace výuky
V budově B se nachází polovina výukových prostor na Fakultě stavební, zejména jsou zde ve velké míře zastoupeny univerzální seminární výukové místnosti.
Po dobu rekonstrukce B je tedy potřeba využít v maximální možné míře výukové prostory v ostatních budovách fakulty. V jednání je též
možnost využít učebny na Masarykově koleji a dalších fakultách ČVUT.
Každý semestr probíhá na Fakultě stavební výuka téměř 1500 předmětů. Po dobu rekonstrukce budovy B je tedy potřeba přijmout některá nepříjemná opatření,
která počet vyučovaných předmětů dočasně omezí už do zimního semestru akademického roku 2025/2026.
Výuka v akreditovaných studijních programech s prezenční formou studia bude probíhat prezenčně. Všechny povinné předměty budou vyučovány standardně.
Nabídka povinně volitelných předmětů (předměty, v jejichž kódu je první písmeno „Y“) bude po dobu rekonstrukce budovy B zúžena, podobně jako nabídka
předmětů pro Erasmus studenty. Výuka nabízených předmětů bude probíhat prezenčně.
Předměty volitelné (předměty, v jejichž kódu je první písmeno „X“) budou převedeny do on-line formy. Prezenčně budou probíhat jen ty, které nemají nároky
na výukové prostory v budovách FSv, tj. zejména výuka v terénu, specializovaná výuka v laboratořích, předměty postavené na exkurzích apod.
Aktuálně máme rozvrhovaných 12 výukových hodin za den, jedna výuková hodina trvá 50 minut. Po dobu rekonstrukce budovy B bude dočasně počet výukových hodin
v jednom dni zvýšen na 15, jedna výuková hodina bude trvat 45 minut. Přestávky budou výrazně kratší. Začátek vyučování bude v 8.00, poslední
hodina bude končit ve 20.25. S výukou o víkendech se u prezenční formy studia nepočítá.
Na konkrétním rozvrhu pro zimní semestr 2025/2026 se začne pracovat od dubna. Naším cílem je co nejoptimálnější výsledek, ale i přes veškeré snažení bude
jistě rozvrhovaná výuka výrazně diskomfortní v porovnání se současným stavem. Bohužel, za takovéto mimořádné situace nebude možné vyjít vstříc všem
požadavkům. Předem se za to omlouváme a doufáme ve Vaše pochopení. Těšit se můžeme na nově zrekonstruované prostory budovy B.
Proděkanka pro pedagogickou činnost -
prof. Ing. arch. Zuzana Pešková, Ph.D.