E-maily
Fakultní e-mailová adresa je zakládána automaticky pouze zaměstnancům s hlavním pracovním poměrem a studentům doktorského studia v prezenční formě.
Ostatním pro komunikaci s fakultou postačí jejich privátní e-mailová adresa. U studentů je automaticky validována e-mailová adresa vyplněná do přihlášky ke studiu,
u zaměstnanců je nutná ruční validace privátní e-mailové adresy v
aplikaci Usermap.
Používání fakultní nebo univerzitní e-mailové adresy Vám může být nařízeno, u zaměstnanců je k tomu oprávněn Váš vedoucí pracovník, u studentů děkan fakulty podle
Směrnice děkana pro realizaci bc. a mgr. studijních programů na FSv.
K používání fakultního nebo univerzitního e-mailu se můžete rozhodnout i sami, tento krok doporučujeme dobře zvážit, neboť univerzita s Vámi začne komunikovat výhradně na tento
nově založený e-mail, který nelze přesměrovat.
Doporučujeme sledovat Vaší Osobní e-mailovou stránku, kde po přihlášení naleznete veškeré informace o Vašich založených nebo validovaných
e-mailových adresách, způsobu konfigurace e-mailových klientů a slovníček pojmů, který Vám pomůže se v celé problematice zorientovat.
Jak se přihlašovat
Do fakultního i univerzitního e-mailu se přihlašujete svým uživatelským jménem doplněným o příponu
@cvut.cz (například
hulamil@cvut.cz) a heslem ČVUT.
I když to tak vypadá, nejedná se o e-mailovou adresu. Přípona @cvut.cz pouze službu (například Microsoft Outlook) informuje, že patříte pod organizaci ČVUT.
Pro základní provoz všech služeb Microsoft, například MS Teams, není nutná univerzitní e-mailová schránka s adresou s příponou @cvut.cz
, popřípadě @student.cvut.cz
.
Postačí fakultní nebo validovaná privátní e-mailová adresa.
Rušení e-mailových schránek a adres
Rušení adres
@cvut.cz
,
@student.cvut.cz
a
@fsv.cvut.cz
provozovaných v MS Exchange
se řídí pravidly univerzitního VIC, uvedenými na
stránkách IST ČVUT.
Adresy
@fsv.cvut.cz
, které mají schránku na fakultním IMAP serveru, se v den ukončení vztahu s fakultou
(student ukončí studium, zaměstnanec ukončí pracovní poměr) přestávají zveřejňovat, ale fungují nadále dalších pět měsíců.
Po této lhůtě je provoz e-mailových adres ukončen a obsah schránky vymazán.
Další informace
Když technika nefunguje
S většinou IT problémů Vám pomohou pracovníci Střediska podpory uživatelů, které je součástí Výpočetního a informačního centra FSv.
Technické potíže prosím hlaste formou zadání tiketu do ServiceDesku, dlaždice IT Služby.