VIC

E-maily

Fakultní e-mailová adresa je zakládána automaticky pouze zaměstnancům s hlavním pracovním poměrem a studentům doktorského studia v prezenční formě. Ostatním pro komunikaci s fakultou postačí jejich privátní e-mailová adresa. U studentů je automaticky validována e-mailová adresa vyplněná do přihlášky ke studiu, u zaměstnanců je nutná ruční validace privátní e-mailové adresy v aplikaci Usermap.

Používání fakultní nebo univerzitní e-mailové adresy Vám může být nařízeno, u zaměstnanců je k tomu oprávněn Váš vedoucí pracovník, u studentů děkan fakulty podle Směrnice děkana pro realizaci bc. a mgr. studijních programů na FSv.

K používání fakultního nebo univerzitního e-mailu se můžete rozhodnout i sami, tento krok doporučujeme dobře zvážit, neboť univerzita s Vámi začne komunikovat výhradně na tento nově založený e-mail, který nelze přesměrovat.

Doporučujeme sledovat Vaší Osobní e-mailovou stránku, kde po přihlášení naleznete veškeré informace o Vašich založených nebo validovaných e-mailových adresách, způsobu konfigurace e-mailových klientů a slovníček pojmů, který Vám pomůže se v celé problematice zorientovat.

Jak se přihlašovat

Do fakultního i univerzitního e-mailu se přihlašujete svým uživatelským jménem doplněným o příponu @cvut.cz (například hulamil@cvut.cz) a heslem ČVUT. I když to tak vypadá, nejedná se o e-mailovou adresu. Přípona @cvut.cz pouze službu (například Microsoft Outlook) informuje, že patříte pod organizaci ČVUT.

Pro základní provoz všech služeb Microsoft, například MS Teams, není nutná univerzitní e-mailová schránka s adresou s příponou @cvut.cz, popřípadě @student.cvut.cz.
Postačí fakultní nebo validovaná privátní e-mailová adresa.

Rušení e-mailových schránek a adres

Rušení adres @cvut.cz, @student.cvut.cz a @fsv.cvut.cz provozovaných v MS Exchange se řídí pravidly univerzitního VIC, uvedenými na stránkách IST ČVUT.

Adresy @fsv.cvut.cz, které mají schránku na fakultním IMAP serveru, se v den ukončení vztahu s fakultou (student ukončí studium, zaměstnanec ukončí pracovní poměr) přestávají zveřejňovat, ale fungují nadále dalších pět měsíců. Po této lhůtě je provoz e-mailových adres ukončen a obsah schránky vymazán.

Další informace

Když technika nefunguje

S většinou IT problémů Vám pomohou pracovníci Střediska podpory uživatelů, které je součástí Výpočetního a informačního centra FSv. Technické potíže prosím hlaste formou zadání tiketu do ServiceDesku, dlaždice IT Služby.