Na FSv ČVUT jsou provozovány dvě technologie pro telefonii.
VIC FSv zabezpečuje pouze provoz IP telefonů v síti FSv a i to jenom po technické stránce. Tedy aby byl telefon připojen do sítě a byl jako zařízení funkční.
V případě potíží s telefonním přístrojem, vypadáváním hovorů a problémy podobného technického charakteru prosím nahlaste do Helpdesku. Uveďte co nejpřesnější popis problému a v případě potíží se spojením s volanou osobou uveďte:
Pokud si chcete zobrazit návod k IP telefonu, nastavit rychlé volby, anebo nastavit přesměrování hovoru a podobně, můžete tak provést na Samoobslužném portálu. Pro přihlášení zadejte svoje uživatelské jméno a heslo ČVUT a v případě výzvy na zadání/reset PINu po přihlášení, klikněte na tlačítko „Cancel“.
Okamžité přesměrování hovoru
Vlastnosti: Dochází k okamžitému přesměrování a telefon na stole nevyzvání; není možné zjistit číslo volajícího.
Postup:
Přesměrování hovorů provedete v sekci Call Forwarding v levém menu, kde následně u telefonní linky zaškrtnete tlačítko
„Forward all calls to:“ a uvedete telefonní linku, na kterou chcete hovor přesměrovat. Například 1234. Pokud máte povolené přesměrování telefonních hovorů i mimo telefonní
linky ČVUT, uveďte telefonní číslo s číslicí „0“ na začátku např. 0777123456. V případě tohoto typu přesměrování telefonní přístroj na stole nevyzvání a není možné
zpětně zjistit v případě nepřijetí hovoru, kdo volal, protože se na mobilním telefonu zobrazuje číslo linky, která byla přesměrována a ne číslo volajícího.
Přesměrování hovoru po krátkém vyzvánění pevné linky
Vlastnosti: K přesměrování dochází až po cca 12 sekundách vyzvánění přístroje na stole, na kterém je pak možné (i pokud dojde následně k přesměrování) zobrazit číslo volajícího v nepřijatých hovorech.
Postup:
Přesměrování hovorů provedete v sekci Call Forwarding v levém menu, kde následně u telefonní
linky přejdete do sekce "Advanced calling rules" a tam zaškrtnete všechny možnosti jak v části "For internal calls" tak i v části "For external calls" (pozor: za external
calls se považují i volání z analogových telefonů, které jsou převážně v budově B a D).
V jednotlivých políčkách vyberete volbu "Add a new number" a uvedete telefonní linku, na kterou chcete hovor přesměrovat. Například 1234. Pokud máte povolené přesměrování
telefonních hovorů i mimo telefonní linky ČVUT, uveďte telefonní číslo s číslicí „0“ na začátku např. 0777123456. U tohoto nastavení dojde k tomu, že v případě
volání bude nejdříve cca 12 sekund vyzvánět pevná linka na stole a až potom dojde k přesměrování.
Zároveň se do historie nepřijatých hovorů na telefonu zapíše nepřijatý hovor a v případě, že nestihnete hovor na mobilním telefonu zvednout, tak v této historii
dohledáte, kdo Vám volal.
Nejčastější problémy při přesměrování hovorů
Případné dotazy ohledně nastavení a ovládaní telefonu, rychlých voleb, přesměrování a podobně uvádějte do Helpdesku. Pro jakékoliv další požadavky jakými jsou zřízení, nebo zrušení telefonní linky, výpisy, účtování, omezení volání/přesměrování a případně změnu identifikace linky (jméno zobrazované při volání) kontaktujte oddělení STPS – paní Eleonoru Čarnou.