VIC

IT informace pro nové studenty

Vítáme Vás jako nové uživatele sítě ČVUT. Pro každého studenta zapsaného do prvního ročníku bylo/bude vytvořeno konto v systému Usermap. Tuto aplikaci provozuje ČVUT pro všechny fakulty a až získáte své první heslo, můžete se Vaším kontem přihlásit do různých ČVUT aplikací.

Jak získat první heslo

Vaše uživatelské jméno a heslo ČVUT získáte až po zápisu do studia. Po zpracování zápisu si heslo zadáte sami v aplikaci Usermap - První heslo. K zadání hesla potřebujete znát kód Vaší přihlášky ke studiu a kontrolní údaje (datum narození). Kód přihlášky máte k dispozici z přijímacího řízení. Byl také uveden v prvním e-mailu, který jste z fakulty obdrželi, tento e-mail potvrzoval přijetí Vaší přihlášky.

Výjimečně, v případě nějakých problémů, ale opět až po zápisu do studia, získáte heslo osobně ve Vydavatelství průkazů ČVUT - například pokud jste již na ČVUT studovali a heslo z minula nefunguje. Návštěvu doporučujeme spojit s vydáním průkazu ČVUT.

Jakmile získáte své přihlašovací údaje, tedy uživatelské jméno a heslo ČVUT, můžete například:
  • přihlásit se do aplikace KOS (KOmponenta Studium - zápisy, předměty, známky)
  • změnit si heslo ČVUT v aplikaci Usermap
  • nastavit si heslo pro Wi-Fi síť Eduroam opět v aplikaci Usermap

Jak se přihlašovat

Do většiny služeb (KOS, Usermap, Portál FSv ...) se přihlašujete přímo svým uživatelským jménem (například hulamil) a heslem ČVUT. Některé služby ale vyžadují uživatelské jméno s příponou @cvut.cz (například hulamil@cvut.cz). I když to tak vypadá, nejedná se o e-mailovou adresu. Přípona @cvut.cz pouze službu (například Microsoft Teams) informuje, že patříte pod organizaci ČVUT.

Změna hesla nebo zapomenuté heslo

Heslo ČVUT platí 365 dní. Před uplynutím této doby je potřeba si heslo změnit, opět v aplikaci Usermap.

O blížícím se konci platnosti hesla ČVUT Vás informují systémy jako Usermap, KOS, Portál FSv a další. Nejsou rozesílány žádné informační e-maily. Pokud Vám takový e-mail dorazí, jedná se o podvrh a e-mail smažte!

V případě zapomenutého nebo propadlého hesla můžete osobně navštívit Vydavatelství průkazů ČVUT, nebo jako student máte možnost vyřídit si obnovu zapomenutého hesla pomocí Vašeho validovaného privátního e-mailu.

Všechny možnosti změny hesla jsou na webu Univerzitního VIC.

E-mailové adresy

V přihlášce ke studiu na ČVUT jste uvedli a následně ověřili svoji osobní e-mailovou adresu. Tato adresa je nyní evidována v systému Usermap a je dostačující pro kompletní průchod studiem, včetně získání studentských licencí všech potřebných software. Založení univerzitní e-mailové adresy pečlivě zvažte. Jejím založením Vám vznikne povinnost ji aktivně používat a adresu nelze přesměrovat.

Máte-li zájem, můžete jako student získat univerzitní e-mailovou adresu @student.cvut.cz a s ní e-mailovou schránku Office 365. Je to automatizovaný proces aplikace Usermap. Konta @student.cvut.cz spravuje univerzitní VIC centrálně pro všechny fakulty. Jak k poště přistupovat najdete na stránce IST - E-Mailové služby.

Pokud máte e-mailových adres více, v aplikaci Usermap volíte jednu jako preferovanou. Na ni s Vámi komunikují všechny automatizované systémy ČVUT a FSv. Pokud si založíte univerzitní e-mailovou adresu, bude jako preferovaná nastavena právě ta univerzitní a univerzita s Vámi nebude nadále komunikovat na Vaší osobní e-mailovou adresu.

Kompletní přehled stavu Vašich e-mailových adres naleznete po přihlášení na stránce E-mailové služby.

Kam dál

Doporučujeme proklikat levé šedé menu, kde se seznámíte se službami fakultního Výpočetního a Informačního centra, zejména sekci Návody.

Můžete si přečíst stránku IST - Jsem student. Naleznete na ní další informace o službách poskytovaných univerzitou, jako uživatelské účty a hesla, dále například průkazy ČVUT, software ke stažení pro studenty, ukládání a sdílení dat, finančních kreditech, ubytování a stravování.

Když technika nefunguje

S většinou IT problémů Vám pomohou pracovníci Střediska podpory uživatelů, které je součástí Výpočetního a informačního centra FSv. Technické potíže prosím hlaste do HelpDesku (Vytvořit -- Projekt: FSv_VIC_IT_Problémy a požadavky).