IT informace pro nové studenty
Jak získat první heslo
Vaše uživatelské jméno a heslo ČVUT získáte
až po zápisu do studia.
Po zpracování zápisu si heslo zadáte sami v aplikaci
Usermap - První heslo.
K zadání hesla potřebujete znát
kód Vaší přihlášky ke studiu a
kontrolní údaje (datum narození).
Kód přihlášky máte k dispozici z přijímacího řízení. Byl také uveden v e-mailu o potvrzení přihlášky, který jste z fakulty obdrželi.
Výjimečně, v případě nějakých problémů, ale opět až
po zápisu do studia, získáte heslo osobně ve
Vydavatelství průkazů ČVUT
- například pokud jste již na ČVUT studovali a heslo z minula nefunguje. Návštěvu doporučujeme spojit s vydáním průkazu ČVUT.
Jak se přihlašovat
Do většiny služeb (KOS, Usermap, Portál FSv ...) se přihlašujete přímo svým uživatelským jménem (například
hulamil) a heslem ČVUT.
Některé služby ale vyžadují uživatelské jméno s příponou
@cvut.cz (například
hulamil@cvut.cz).
I když to tak vypadá,
nejedná se o e-mailovou adresu. Přípona
@cvut.cz pouze službu (například Microsoft Teams) informuje, že patříte pod organizaci ČVUT.
Změna hesla nebo zapomenuté heslo
Heslo ČVUT platí 365 dní. Před uplynutím této doby je potřeba si heslo změnit, opět v
aplikaci Usermap.
O blížícím se konci platnosti hesla ČVUT Vás informují systémy jako Usermap, KOS, Portál FSv a další. Nejsou rozesílány žádné informační e-maily.
Pokud Vám takový e-mail dorazí, jedná se o podvrh a e-mail smažte!
V případě zapomenutého nebo propadlého hesla můžete osobně navštívit
Vydavatelství průkazů ČVUT, nebo jako student máte možnost
vyřídit si obnovu zapomenutého hesla pomocí Vašeho
validovaného privátního e-mailu.
Všechny možnosti změny hesla jsou na webu
Univerzitního VIC.
Vícefaktorové oveřování (MFA)
Vícefaktorové ověřování je postup, který zvýší bezpečnost Vašeho přihlašování do systémů ČVUT a výrazně zkomplikuje možnost zneužití Vašich přihlašovacích údajů. Bežně se s ním již setkáváte například u bankovnictví nebo ve státní správě.
MFA spočívá v tom, že po běžném přihlášení budete vyzváni k potvrzení tohoto kroku ve Vašem chytrém telefonu, případně pomocí biometriky, USB klíče nebo zaslaného jednorázového kódu.
Vícefaktorové ověřování se používá pro velké informační systémy
IS KOS,
Usermap, dále pokud se rozhodnete pro založení Vašeho univerzitního e-mailu, budete MFA používat pro přístup do této schránky.
Možnosti druhého faktoru, způsoby nastavení a další užitečné informace naleznete na
Portále FSv, jeho samotné nastavení provedete v portále
Mysignins.microsoft.com.
E-mailové adresy
V přihlášce ke studiu na ČVUT jste uvedli a následně ověřili svoji osobní e-mailovou adresu.
Tato adresa je nyní evidována v systému Usermap a je
dostačující pro kompletní průchod studiem, včetně získání studentských licencí všech potřebných software.
Založení univerzitní e-mailové adresy pečlivě zvažte. Jejím založením Vám vznikne povinnost ji aktivně používat a adresu nelze přesměrovat.
Máte-li zájem, můžete jako student získat univerzitní e-mailovou adresu
@student.cvut.cz a s ní e-mailovou schránku Office 365.
Je to automatizovaný proces
aplikace Usermap.
Konta
@student.cvut.cz spravuje univerzitní VIC centrálně pro všechny fakulty.
Jak k poště přistupovat najdete na stránce
IST - E-Mailové služby.
Pokud máte e-mailových adres více, v aplikaci Usermap volíte jednu jako preferovanou. Na ni s Vámi komunikují všechny automatizované systémy ČVUT a FSv.
Pokud si založíte univerzitní e-mailovou adresu, bude jako
preferovaná nastavena právě ta univerzitní a univerzita s Vámi nebude nadále komunikovat na Vaší osobní e-mailovou adresu.
Kompletní přehled stavu Vašich e-mailových adres naleznete po přihlášení na stránce
E-mailové služby.
Co udělat jako první
Kam dál
Doporučujeme proklikat levé šedé menu, kde se seznámíte se službami fakultního Výpočetního a Informačního centra, zejména sekci
Návody.
Z výše uvedených služeb upozorňujeme například na
plotrovnu FSv, kde pro studenty nabízíme velkoformátový tisk pouze za cenu materiálu.
Můžete si přečíst stránku
IST - Jsem student.
Naleznete na ní další informace o službách poskytovaných univerzitou, jako uživatelské účty a hesla, dále například průkazy ČVUT, software ke stažení pro studenty, ukládání a sdílení dat,
finančních kreditech, ubytování a stravování.
Když technika nefunguje
S většinou IT problémů Vám pomohou pracovníci Střediska podpory uživatelů, které je součástí Výpočetního a informačního centra FSv.
Technické potíže prosím hlaste formou zadání tiketu do
ServiceDesku, dlaždice
IT Služby.